Resultaten patiënttevredenheidsonderzoek
In 2021 hebben we 901 patiënten benaderd met de vraag een online enquête in te vullen. Maar liefst 41% van deze groep hebben de enquête ingevuld. Hartelijk dank hiervoor.
Gemiddeld gaf u ons een 7.2. Een prachtig resultaat.
Positief bent u over onze assistentes die goed en aandachtig luisteren en de tijd voor u nemen. Daarnaast luisterde de huisarts goed naar uw verhaal, hebben ze voldoende tijd voor u en heeft u vertrouwen in de deskundigheid van de huisarts. Tevens vindt u dat er voldoende medicatie op voorraad is, ervaart u ruime afhaaltijden van de apotheek en bent u tevreden over de uitleg van de werking van medicatie.
Minder positief bent u over de telefonische bereikbaarheid en het gegeven dat een gesprek aan de balie hoorbaar is in de wachtkamer. Daarnaast wenst u een gesprek over de bijwerkingen en het gewenste resultaat van een medicijn.
Vanaf 1 januari 2022 hebben wij onze telefonische bereikbaarheid gestructureerd. We zijn altijd tussen 8.00-10.00, 13.00-14.00 en 16.00-16.30 bereikbaar.
Qua privacy proberen we zoveel mogelijk privacy gevoelige gesprekken in een aparte ruimte te voeren. Echter is dit niet altijd haalbaar, omdat alle ruimtes in gebruik zijn. Heeft u een privacygevoelige vraag? Schroom niet de assistente te vragen het gesprek in een kamer te voeren.
De ontevredenheid over het gesprek over bijwerkingen en resultaat van een medicijn hebben we ter harte genomen. In januari van dit jaar hebben de assistentes een training “tweede uitgifte gesprek” gevolgd, waarbij juist dit onderdeel ter sprake kwam.
Publicatiedatum: 14-02-2022